Thursday, April 18, 2013

dunia yang tak adil

bismillah..

pernah tak kita terfikir kenapa kita masih dalam bayang2 ? pernah tak ? pernah tak kita fikir apa perasaan bila agama kita dihina,dicaci,dimainkan,tak sedih ke ? hampa sedih dak ??

tahu tak apa dah jadi dekat malaysia ni ? hampa sedar tak lagi ? atau buat2 tak sedar ? heyy..bangunlah ! bangunlah dari angan2 kamu tu ! bangunlah dari tidur kamu ! saudara kamu sedang berjuang mempertahankan agama tapi kamu masih leka dengan dunia kamu,maksiat,cinta,tak hormat ibu bapa,yang nak jadi gangster pun ada,fitnah sana sini,perkataan lucah seperti makanan rutin kamu...

"aahhhh,malas fikir"
"tak suka aku,biarlah nak perang ke apa,apa aku peduli"
"diorang tak cukup makan ke,ada aku kisah,janji aku cukup makan"

kamu sedar tak sapa diri kamu ?? kamu sedar tak ada yang lebih maha tinggi tu sedang melihat segala tingkah lakumu ?

dunia memang tak pernah adil,terlalu ramai manusia yang pentingkan diri tanpa sedar dosa pahala,tapi kita sebagai seorang khalifah di bumi ini BERTANGGUNJAWAB untuk selesaikan masalah2 ini,bukan duduk diam dan terus diam membisu walaupun agama kita dipijak2 dan dipermainkan,sampai bila nak biar?

bila Alllah tanya di akhirat nanti

"masa muda kamu buat apa ?"

apa kita nak jawab ?


tolonglah..tolonglah..jomlah sama2 berubah..amankanlah dunia,selamatkan dunia kita dari kehancuran dari tangan2 manusia yang kufur..kufur nikmat..tumbangkan tentera2 yang menghina saudara kita di seluruh pelusuk dunia..


kita mahu insan yang kuat...


PSS: musuh takut bila kita bersatu :)



1 comment:

  1. yup...betul tuh...kita kena sedar...umat Islam seharusnya bersatu...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...