Saturday, March 24, 2012

hey budak baik !

'hey budak baik ! kau jangan nak buat baik sangat lah kan ? '

dalam hati budak baik ( eh dia panggil aku baik lah..macam osem ja.. )

'ingat bagus sangat ker dok tulis status2 bab2 agama nie..macam kau pulak tak pernah buat ?'

'meluat aku aih ! dok berlagak baik konon..blah lah weh..'

(ok...sila bukak music suspen di tempat anda...jeng3....)

budak baik pun membalas..

'ehem...alhamdulilah...terima kasih atas teguran awk kepada saya...sesungguhnnya apa yang awk cakap kepada saya itu sangat memberi kesan kepada saya...'

budak tak berapa baik pun balas..

'oh really ?? kira aku berjaya hentikan kau lah nie ? terer jugak aku nie dalam menyesatkan orang nie..
bukan apa...rimas aku tengok ok...rimas2.diam2 sudahlah kalau nak buat baik tu..takpayah lah nak post segala bagai kan..orang tau lah..euww2....hahahahaha ( gelak jahat)

(maksudnya bagi kita bukan kita post apa benda kebaikan yg kita buat pada hari itu..tapi berkongsi ilmu Allah..harap faham)

budak baik pula menjawab..

'nauzubillahminzalik...bagi habis saya cakap dulu...maksud saya....sesungguhnya apa yg awk cakap kepada saya itu memberi kesan untuk saya lebih kuat untuk meneruskan apa yg saya sedang buat..sebab saya tahu...memang banyak dugaan bila kita nak buat benda baik nie :) '

budak kurang baik hanya...

'errmmm...ada je benda dia nak balas...arghhh..(dalam hati) '


di sesuatu tempat yang lain..

' u know what....si bit tu tulis jer status2 yang kononnya osem lah kan dkat fb dia...pasal cinta lah apa lah...macam lah dia tak pernah buat...tak pun memang tak pernah bercinta lepas tu jelos kat kita yang hot nie kan ! hahaha(gelak ramai2)
padahal..semalam aku nampak dia gi dating dengan sapa entah dekat mushroom...euwww..pleseeee...

(sebenarnya cik bit mengambil kertas kerja dari budak kelas dia..bukan pergi sorang..pergi dengan kawan2)


haaa kawan2 ! pernah buat ker macam kat atas tu ? baik mengaku..baik mengaku...hehe..
takdelah...alang rasa sahabat2 semua takkan nak buat macam nie kan...semua baik2 belaka kot noh..insyaAllah..

ingat tau..jangan kita main tuduh2 ja orang tu...tambah2 orang yang beriman...yang tak kacau orang...yang berjihad kerana Allah..dan yang2 seterusnya lah...sebab.....


Sesungguhnya orang-orang yang suka menghebah (menyiarkan) tuduhan-tuduhan yang buruk dalam kalangan orang-orang yang beriman, mereka akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya di dunia dan di akhirat.” (Surah an-Nûr:19)




yang mana satu pilihan hampa ?

pilihlah jalan yang terbaik.... :)


1 comment:

  1. buat baik jer...
    takyah pikir kata orang...

    Orang yang memcaci menghina tue, buat baik takper..
    kite buat baik tak boleh...
    not fair...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...