Monday, March 19, 2012

mati penuh aib ?

bismillahirohmanirohim... :)

sibuk ja kat kedai kopi...

takpon kat kenduri2 kendara...


"nie...nie...nie...dengaq sini sat aku nak cerita....hampa tau dak cik bit tu emmang patut pun dia mati awai....kalau dia tak mati mesti banyak lagi dia duk habih cerita satu kampung pasai cerita orang.....blalalalalala.."




oi..oi...oii......habih tu...mu buat gapo ? bukan canang cerita orang jugak ka ? dah lah kawan tu dah mati dah.....tak habis2 lagi ?


come on baby.....dah sudah tu sudah lah....doakan yang baik2 untuk si mati.....hampa nak ka nanti hampa mati orang bukak aib hampa ? takmau3 kan..


jadi..ingatlah...orang yang dah mati tu tak dapat buat apa dah....dia takkan dapat hidup semula untuk tebus kesalahan dia dan hampa pun dah tak dapat apa kalau duk kutuk dia....dapat dosa free ada....kita tak tahu lagi macam mana kita mati..ingat yer....kita tak tau... ^^


jadi.....baca sat...


Dari 'Aisyah radhiallahu'anha, katanya: "Rasulullah s.a.w. bersabda: "Janganlah engkau semua memaki-maki orang-orang yang sudah mati, sebab sesungguhnya mereka itu telah sampai kepada amalan-amalan mereka yang sudah dikerjakan dahulu -sewaktu di dunia, baik kebajikan atau kejahatan." (Hadis riwayat Bukhari)

"hang nak tau dak si bit tu mati macam mana..dahlah jahat....blalalala"

tak bukak mata..buta...tak bukak minda gila...tak bukak hati mati.... :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...