Wednesday, October 5, 2011

ops ! aku sorang je perempuan?

assalamualaikum wbt.. ^^


ok...haritu alang pergi pekan berjalan2..beli barang dekat mama sebab mama tak sihat..nak ajak sapa lah sebab dekat rumah mana ada sapa..maklumlah..anak bongsu...huhu..alang pergi pekan bawak moto ja sebab kereta gilos memang tak berani..huhu..dan alang lebih selesa bawak moto pasai cepat dan tangkas ! yeah...!

dah ler parit buntaq tu dah macam keyel jemnya...bawak kereta memang lambat lah...back to the story...bila alang dah bawak moto nie..mestilah kena berhenti kat traffic ligth kan...masa dok tunggu tu...tiba2 alang perasan...

omg ! aku sorang jer ker perempuan dekat sini ?? keliling aku semua laki... pergghhh...punyalah takut time tu... alang tak toleh langsung kiri kanan...mata ku hanya fokuskan di lampu isyarat tu sefokus2nya sehingga terlampau fokus sampai orang belakang hon...

aik.....laaa....dah hijau ! tadi kata fokus noh.....memang lah mata tu fokus kat lampu...tapi otak merewang kot lain dah...hahaha....

ok...alang termalu sendiri di situ.....nasib baik lah alang tak kena kacau...mungkin saya tak pakai seksi....dan memang buat muka ganas gila...hahaha...lagipun...selalunya walaupun perempuan tu tak la cun pun...macam alang lah kan....tapi seksi mesti dalam ramai2 tu ada jugak yang nak kacau....jadi...mungkin diorang takut nanti diorang kacau alang bawak keluar ayat quran diorang yang malu kan.. lalalalala~ :P hehe.....

moral of the story....wahai kaum ku..jomlah kita tutup aurat...sebab apa kita kena tutup aurat? sebab Allah sayang kan kita dan tak nak kita di ganggu oleh lelaki2 yang sakit hatinya(tak beriman)...


"Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu,anak-anak perempuanmu, dan perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar), cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu.Dan (ingatlah) allah adalah maha pengampun lagi maha mengasihani.




tanya diri kita sendiri..kalau ada dua cokelat di hadapn kita....satu berbalut...satu tidak...yang mana kita pilih ? tentunya kita pilih yang berbalut tu kan? kita akan simpan dengan elok kan ? yang tak berbalut tu tentu kita buang dalam tong sampah kan ? macam tulah hakikatnya kita sebagai wanita...kalau yang buka aurat tu....lelaki pandang serong je...nak buat bini ? err....tak tau...nie kawan alang sendiri cakap...

" aku kalau aku nak buat bini,aku tak kan cari lah yang tak tutup aurat..buat apa...orang lain dah tengok aurat dia....sepatutnya aurat dia tu hanya kena tunjuk kat suami dia ja..aku nak bini aku jadi contoh terbaik untuk anak2 nanti...pakai sopan2....sejuk ja hati aku tengok...daripada yang duk terdedah sana sini...dah macam apa entah aku tengok  " kata2 spontan dari seorang kawan alang...


atau memang korang suka kena mengorat? sebab rasa diri hot bila ada orang mengorat ? errrr...... =.='

3 comments:

  1. haha xD fokus ke mane lah alang.. :p

    ReplyDelete
  2. nasib baek kene hon jee , kalo kene gelak kan agii maluu .. Hehe .. anyway , nice entry .. :)

    ReplyDelete
  3. @mijah : hahaha...fokus dkat lampu isyarat...hehe

    @cik fatihah : hehe...tulah..nasib baik kena hon jer...alhamdulilah..tenkiu :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...